Produkowany w czasach PRL (lata 70. - 90.) miejski składany rower marki Romet. Był to prawdopodobnie najpopularniejszy rower w czasach PRL. Posiadał ramę zbudowana na jednej grubej rurze z zawiasem.
Złożenie roweru polegało na:
- przekręceniu dźwigni przy zawiasie (dociągającej),
- odkręceniu nakrętki blokującej przy zawiasie,
- złożenia ramy,
- poluzowanie blokady wspornika siodła oraz obniżenia siodełka,
- poluzowanie blokady wspornika kierownicy oraz obniżenia kierownicy
Słabym punktem rowerów Wigry był sam zawias - często pękał, więc wielu użytkowników spawało go, likwidując możliwość składania.
Wigry były produkowane w odmianach:
- Wigry 2 - nazwa produkcyjna: 3250
- Wigry 3 - nazwa produkcyjna: 3254
- Wigry Lux - nazwa produkcyjna: 3252
Specyfikacja techniczna roweru Romet Wigry
- długość całkowita 1520 mm
- wysokość maksymalna 1025 mm
- szerokość kierownicy: 600 m
- koła o rozmiarze 20"
- opony o rozmiarze 20 x 1,75"
- kierownica z regulacją wysokości
- przedni hamulec szczękowy
- tylny hamulec typu torpedo (w piaście)
- lampka przednia i tylna zasilana dynamem
- bagażnik ze sprężyną
- błotniki aluminiowe
- dzwonek
- siodełko sprężynowane z tworzywa sztucznego z pojemnikiem na narzędzia
- nóżka
- waga: 15 kg