Studium Tras Rowerowych dla Gdańska - jest to docelowy układ tras oraz parkingów rowerowych realizowany przez Biuro Rozwoju Gdańska.
Zasadą, na której opiera się projekt STeR, jest zasada tworzenia zintegrowanego i spójnego systemu poprzez integrację:
- głównych tras rowerowych
- lokalnych tras rowerowych,
- stref uspokojonego ruchu,
- rowerowych tras użytkowych,
- rowerowych tras rekreacyjnych,
- tras EuroVelo,
- systemu komunikacji publicznej,
- sieci strategicznych parkingów rowerowych,
- systemu roweru publicznego.
Jako studium STeR składa się z dwóch części:
- mapy Gdańska przedstawiającej docelowy układ tras rowerowych zintegrowany z systemem komunikacji publicznej oraz siecią strategicznych parkingów rowerowych,
- wytycznych dla projektowania i realizacji tras rowerowych.
Projekt wyróżnia 7 głównych tras tranzytowych, nazwanych roboczo:
- Nadmorska:Sopot-Świbno;
- Średnicowa: Sopot-Święty Wojciech;
- Leśna: Barniewice-Jelitkowo;
- Lotnicza: Rębiechowo-Brzeźno;
- Zachodnia: Osowa-Kiełpino;
- Morenowa: Żabianka-Święty Wojciech;
- Południowa: Leźno-Stogi.